Career Planning for Teenagers
În perioada 17-22 aprilie, o echipă de profesori de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Bacău a participat la a doua reuniune de proiect găzduită de Instituto Politecnico de Santarem, Porugalia. Colegiul a fost reprezentat de cei doi directori, prof. Călin Boambă și prof. Loredana Ghelasă, de coordonatorul de proiect, prof. Mariana Andone, prof. Iulian Benchea (informatică) și prof. Otilia Terenteac (geografie). Ceilalți parteneri, din Turcia, Portugalia și Slovacia, au fost reprezentați la rândul lor de câte 5 profesori.
Reuniunea a avut ca principale obiective analiza activităților derulate în primul an de implementare a proiectului și realizarea unui plan de acțiune cu privire la activitățile ce vor avea loc în cel de-al doilea an, începând cu luna septembrie 2015. Principala mobilitate din primul an, activitatea de învățare găzduită în perioada 9-13 martie 2015 în România, a primit un feedback pozitiv, prin formularea de aprecieri obiective din partea fiecărui partener.
Dintre activitățile planificate cu prilejul întâlnirii din Santarem, o atenție deosebită a fost acordată structurii produsului intelectual al proiectului, Ghid de bune practici pentru angajarea pe piața muncii europene, produs care va garanta sustenabilitatea proiectului și de care vor beneficia tinerii aflați la debutul carierei. Având în vedere diversitatea profilurilor școlilor implicate, ghidul va aborda două direcții principale. În primul rând, el se adresează absolvenților de filieră teoretică, tineri care, în marea lor majoritate, doresc să-și continue studiile la universități din spațiul european. Pentru aceștia, ghidul va oferi surse de informare și sfaturi practice, utile în procesul de înscriere și admitere la instituții de învățământ superior – cum trebuie abordat interviul, cum își pot îmbunătăți portofoliul, cum trebuie conceput eseul personal etc. O a doua componentă este adresată absolvenților de filieră vocațională, care acced pe piața muncii imediat după absolvire. Ghidul va cuprinde, astfel, modalități de îmbunătățire a CV-ului, metode de dezvoltare a competențelor cheie vizate de angajatori, de acumulare a experienței, modele de abordare a unui interviu și de diferențiere față de alți candidați.
Nu în ultimul rând, au fost discutate aspecte privind vizibilitatea proiectului și au fost propuse noi canale de comunicare prin care informațiile diseminate să vizeze grupuri țintă cât mai variate.
Următoarea întâlnire va avea loc în capitala slovacă, gazdă fiind Spojena Skola. Această întâlnire este programată în luna octombrie 2015 și va avea drept scop prezentarea contribuțiilor partenerilor la produsul intelectual amintit și calibrarea conținuturilor în funcție de rezultatele obținute și logica de ansamblu a proiectului.